INFORMACJE DLA PACJENTA
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
Rodzaj działalności leczniczej prowadzonej przez podmiot leczniczy Vitall Clinic Sp. Z o.o. Sp. kom. zwanej dalej Vitall Clinic Centrum Medyczne: ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w podmiocie leczniczym oraz miejscu pobytu pacjenta, telemedycyna.
Działalność komercyjna / pełnopłatna.
Zakres udzielanych przez podmiot leczniczy świadczeń zdrowotnych: Ambulatoryjne
świadczenia zdrowotne obejmują świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej w gabinet leczenia niedoborów, gabinecie zabiegowym, gabinecie fizjoterapeutycznym, gabinecie ortopedycznym, gabinecie psychologicznym, gabinecie psychiatrycznym, gabinecie neurochorurgicznym, gabinecie neurochirurgii dziecięcej, gabinecie neurologicznym , gabinecie położnej, szkole rodzenia, poradni laktacyjnej oraz gabinecie medycyny estetycznej, a także świadczenia z zakresu czynności pielęgniarskich w gabinecie zabiegowym. Udzielane świadczenia są świadczeniami odpłatnymi.
Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego:
W podmiocie leczniczym Vitall Clinic Centrum Medyczne wyszczególnia się aktywne komórki organizacyjne:
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest podmiot leczniczy Vitall Clinic Centrum Medyczne mieszczący się pod adresem ul. Kazimierza Wielkiego 26 43-300 Bielsko-Biała. Mobilne świadczenia mogą być świadczone w domu pacjenta lub innym miejscu wyznaczonym przez pacjenta. Świadczenia z zakresu telemedycyny są świadczone niezależnie od miejsca, jednak z wykorzystaniem aplikacji gabinetowej do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej Podmiotu Leczniczego.
INFORMACJA O PRAWACH PACJENTA
i przetwarzaniu danych osobowych w VITALL CLINIC CENTRUM MEDYCZNE
Dane podstawowe:
Informacja przekazywana na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwane dalej RODO.
Miejsca przetwarzania danych:
Vitall Clinic Centrum Medyczne
ul.Kazimierza Wielkiego 26
43-300 Bielsko-Biała
tel. 608066110
1. Niniejszym pragniemy poinformować, iż przetwarzamy Pana/Pani dane osobowe.
2. Administratorem Pani/a danych osobowych jest ADO Renata Polak – Chałupnik prowadząca działalność gospodarczą pod nazwa Vitall Clinic z o.o. spółka komandytowa, e-mail: renatapolak11@gmail.com
3. Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych mecenasa Jana Talagę, z którym możesz się skontaktować za pośrednictwem e- maila : jan.talaga@adwokatura.pl , a Twoje uwagi zostaną przekazane i rozpatrzone przez naszego Inspektora.
4. W celu udzielania świadczeń leczniczych na podstawie obowiązku wynikającego z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 2069), oraz ustawy z dnia 6 listo- pada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 186 z późn. zm.), będziemy przetwarzać Pana / Pani dane osobowe z następujących kategorii :
A. Podstawowe dane identyfikacyjne : imię i nazwisko, data urodzenia, oznaczenie płci, PESEL, adres zamieszkania , telefon, e-mail
B. Dane dotyczące zdrowia, ( diagnostyka oraz leczenie )
C. Dane osobowe będą przetwarzane w celu: prowadzenia przez Administratora działalności leczniczej, w szczególności w celu świadczenia przez Administratora usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej, a także dochodzenia ewentualnych roszczeń związanych z świadczonymi usługami.
Podstawą prawną przetwarzania Pana/i danych w zakresie prowadzenia działalności leczniczej, w tym także w zakresie prowadzenia dokumentacji medycznej, jest art.
9 ust. 2 lit. c, h) Odbiorcami Pana/i danych osobowych mogą być: inne podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych, podmioty świadczące usługi na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
5. Pana/Pani dane pozyskane w celu udzielania świadczeń leczniczych przechowujemy przez okres 20 lat. W przypadku osób nieletnich 22 lata.
6. Panu / Pani przysługują prawa :
7. Weryfikacji tożsamości dokonuje się poprzez kontrolę okazanego przez Pana/Panią dokumentu potwierdzającego tożsamość zawierającego co najmniej zdjęcie, imię i nazwisko oraz PESEL lub w przypadku jego braku inny dokument jednoznacznie identyfikujący Pacjenta. Dokumentem potwierdzającym tożsamość jest w szczególności: dowód osobisty, legitymacja studencka, prawo jazdy, paszport. Możemy utrwalić informację o weryfikacji poprzez wpisanie do dokumentacji :daty dokonania weryfikacji tożsamości; oraz dokumencie, na podstawie którego została ona dokonana, z jednoczesnym wskazaniem numeru/identyfikatora tego dokumentu (np. numer i seria dowodu osobistego).
8. W przypadku, jeżeli w imieniu Pacjenta małoletniego występuje przedstawiciel ustawowy, to tożsamość Pacjenta może być potwierdzona również przez przedstawiciela ustawowego w drodze oświadczenia i okazania dowodu tożsamości przedstawiciela ustawowego. Możemy utrwalić informację o dacie dokonania weryfikacji oraz dokumencie przedstawiciela ustawowego, na podstawie którego została ona dokonana.
9. W celu wykonania Pana/ Pani praw proszę o skierowanie żądania pod adres e-mail kontakt@vitallclinic.pl Proszę pamiętać że przed realizacją Pana/Pani żądania będziemy musieli upewnić się czy żądanie na pewno pochodzi od Pana/ Pani czyli będzie musie Pana/Panią zidentyfikować pytając o dane które wyłącznie Pan/Pani zna. Jeżeli weryfikacja Pana/Pani tożsamości nie zostanie pomyślnie przeprowadzona będziemy musieli prosić Pana/Panią o osobiste odwiedzenie naszej jednostki w celu potwierdzenia żądania i prawidłowej identyfikacji , dopiero wówczas Pana/Pani żądanie będzie podlegało realizacji.
10. Jeżeli chcą Państwo, by w kontaktach z Panem / Panią w zakresie danych dotyczących zdrowia i udzielanych świadczeń leczniczych korzystali z e-maila , prosimy o wpisanie w formularzu danych osobowych właściwego adresu e-mail. Rozumiemy iż jest to e-mail, z którego Pan/Pani wyłącznie korzysta. Informujemy iż dane medyczne mogą być przesyłane wyłącznie w formie szyfrowanej.
11. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z §1 i §2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 2069), oraz z art.25 i 24 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 186 z późn. zm.).
12. Jeżeli Pan/Pani nie podadzą danych osobowych nie będziemy mogli udzielić Panu/Pani świadczeń leczniczych.
Polityka prywatności Fanpage Facebook / Instagram
I. Zabezpieczenie danych osobowych
1. Stosujemy wymagane aktualnymi przepisami o ochronie danych osobowych środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych w ramach naszego Fanpage.
2. Administratorem Twoich danych jest także Facebook Ireland Ltd. Zawarłeś z nim bowiem umowę, która uprawnia Cię do korzystania z FB. Bliższe informacje o tym, jak Facebook Ireland Ltd. Znajdziesz https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation
3. FB również stosuje swoje zabezpieczenia. W celu uzyskania bliższych informacji na ten temat powinieneś skontaktować się z FB
II. Prawa dotyczące przetwarzanych danych osobowych na Fanpage:
· masz prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
· możesz dokonywać ich sprostowania,
· możesz żądać usunięcia Twoich danych osobowych, gdy dane nie są konieczne do realizacji celów,
· masz prawo ograniczenia przetwarzania, w zakresie określonym w RODO.
· masz prawo sprzeciwu,
· jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem, to możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych. www.uodo.gov.pl
Jeżeli chcesz skorzystać ze swoich praw wobec FB, to więcej informacji znajdziesz https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation
III. Cele przetwarzania danych osobowych Fanpage
· udzielania odpowiedzi na prywatne wiadomości, które skierujesz do nas,
· prowadzenia z Tobą dyskusji w ramach komentarzy pod poszczególnymi postami,
· udostępniania naszych postów Tobie jako osobie obserwującej nasz Fanpage,
· informowaniu o naszych usługach oraz o nas samych za pomocą postów, które umieszczamy na naszym Fanpage, w tym postów sponsorowanych, które są wyświetlane szerszemu gronu użytkowników FB,
· statystycznym polegającym na prezentowaniu nam przez Facebook Ireland Ltd. danych o wyświetlalności naszych postów, ich zasięgach, liczbie interakcji, danych demograficznych naszych obserwujących; dane prezentowane nam przez Facebook Ireland Ltd. są danymi statystycznymi
IV. Zakres danych osobowych
Z uwagi na stosowane przez FB zasady będziemy widzieli Twoje imię, nazwisko oraz zdjęcie, jeżeli do nas napiszesz lub skomentujesz nasz post.
Poprzez funkcjonowanie naszego fanpage’a zbieramy i przetwarzany następujące rodzaje danych osobowych:
· identyfikator Facebooka (zazwyczaj zawierający imię i nazwisko, które nie jest przez nas w jakikolwiek sposób weryfikowany w celu potwierdzenia prawdziwości danych);
· zdjęcie profilowe (dzięki niemu w niektórych przypadkach możemy poznać Państwa wizerunek);
· inne zdjęcia (które również mogą przedstawiać wizerunek) wynikające z relacji fanpage – użytkownik. Umieszczanie zdjęć pod naszymi postami jest z Państwa strony dobrowolne.
· treść Państwa komentarzy oraz treść rozmowy prowadzonej przez aplikację Messenger (dzięki niemu możemy dowiedzieć się o Państwa adresie e-mail, numerze telefonu oraz opisu, który Państwo zawarliście w związku z okolicznościami naszej korespondencji).
Naruszenie Praw Pacjenta
Zasady udostępniania Dokumentacji Medycznej
Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, a także wydania kopii dokumentacji medycznej na swój wniosek lub wniosek osoby upoważnionej po uprzedniej weryfikacji tożsamości
* do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
*przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
*przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
*za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
*na informatycznym nośniku danych.
*Zdjęcia rentgenowskie wykonane na kliszy, przechowywane przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, są udostępniane za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
*Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) i przekazanie w sposób określony w regulaminie na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej nie pobiera się w przypadku udostępnienia jej:
* pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w niniejszym regulaminie organizacyjnym
* w związku z postępowaniem o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta;
* w związku z postępowaniem, o badaniach klinicznych produktów leczniczych stosowanych u ludzi
* w związku z postępowaniem w sprawie świadczenia kompensacyjnego, o którym mowa
* w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
Klauzula Informacyjna – monitoring wizyjny
Obszar jest monitorowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Rejestrowany jest tylko obraz, bez dźwięku.
Monitoringiem objęte są miejsca ogólnodostępne: korytarze, rejestracje. Przysługuje Panu/i prawo dostępu do danych, prawo do informacji, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo usunięcia. Prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Nagrania są przechowywane do czasu nadpisania kolejnych nagrań nie dłużej niż 30 dni.
Pani/Pana dane osobowe możemy przekazać podmiotom na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom w ramach zawartych umów powierzenia na podstawie art. 28 RODO
REGULAMIN ORGANIZACYJNY VITALL CLINIC SP. Z O. O. SP. KOM. ZWANEJ DALEJ VITALL CLINIC CENTRUM MEDYCZNE
Podstawy prawne funkcjonowania
Vitall Clinic Centrum Medyczne działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa:
Cele i zadania
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
Rodzaj działalności leczniczej prowadzonej przez podmiot leczniczy: ambulatoryjne
świadczenia zdrowotne w podmiocie leczniczym oraz miejscu pobytu pacjenta, telemedycyna.
Działalność komercyjna / pełnopłatna
Zakres udzielanych przez podmiot leczniczy świadczeń zdrowotnych: Ambulatoryjne
świadczenia zdrowotne obejmują świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej w gabinet leczenia niedoborów, gabinecie zabiegowym, gabinecie fizjoterapeutycznym, gabinecie ortopedycznym, gabinecie psychologicznym, gabinecie psychiatrycznym, gabinecie neurochorurgicznym, gabinecie neurochirurgii dziecięcej, gabinecie neurologicznym , gabinecie onkologicznym, gabinecie położnej, szkole rodzenia, poradni laktacyjnej oraz gabinecie medycyny estetycznej, a także świadczenia z zakresu czynności pielęgniarskich w gabinecie zabiegowym. Udzielane świadczenia są świadczeniami odpłatnymi.
Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego:
W podmiocie leczniczym Vitall Clinic Centrum Medyczne wyszczególnia się aktywne komórki organizacyjne:
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest podmiot leczniczy Vitall Clinic Centrum Medyczne mieszczący się pod adresem ul. Kazimierza Wielkiego 26 43-300 Bielsko-Biała. Mobilne świadczenia mogą być świadczone w domu pacjenta lub innym miejscu wyznaczonym przez pacjenta. Świadczenia z zakresu telemedycyny są świadczone niezależnie od miejsca, jednak z wykorzystaniem aplikacji gabinetowej do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej Podmiotu Leczniczego.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
2. Do zadań poszczególnych komórek organizacyjnych podmiotu leczniczego należą w szczególności:
a. Poradnia leczenia niedoborów
Świadczenia ukierunkowane są na promocję zdrowia, profilaktykę, diagnostykę schorzeń, leczenie, zapobieganie lub ograniczanie niepełnosprawności oraz poprawę jakości życia. W szczególności w zakres czynności lekarza wchodzi:
– badanie i porada lekarska,
– diagnostyka i weryfikacja stanu zdrowia
– edukacja zdrowotna i profilaktyka chorób
Lekarz współpracuje z pielęgniarką/ratownikiem medycznym w celu zapewnienia kompleksowej opieki medycznej nad pacjentem.
Produkty lecznicze zlecane do podania podmiot leczniczy nabywa w hurtowniach farmaceutycznych oraz aptekach w Polsce oraz Unii Europejskiej. Pacjenci zostają informowani, że w skład wlewów dożylnych wchodzą wyłącznie produkty lecznicze dopuszczone do obrotu w RP oraz w UE.
W zakres czynności farmaceuty wchodzi:
b. Gabinet medycyny estetycznej
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z lekarzem medycyny estetycznej oraz zabiegi właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
c. Gabinet diagnostyczno – zabiegowy
W gabinecie zabiegowym świadczenia wykonywane są przez lekarza lub przez inny uprawniony personel medyczny na podstawie zlecenia lekarskiego. Świadczenia te obejmują procedury zabiegowe, diagnostyczne i terapeutyczne, na terenie podmiotu oraz w miejscu wskazanym przez pacjenta.
d. Gabinet fizjoterapeutyczno – rehabilitacyjny
Obejmuje konsultacje z magistrem fizjoterapii oraz usługi medyczne właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
e. Gabinet ortopedyczny
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z lekarzem ortopedą oraz zabiegi właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
f. Gabinet psychologiczny
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z psychologiem / psychoterapeutą oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
g. Gabinet psychiatryczny
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z psychiatrą oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
h. Gabinet onkologiczny
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z onkologiem oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
i. Gabinet położnej, szkoła rodzenia, poradnia laktacyjna
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z położną oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu, na terenie podmiotu leczniczego oraz w miejscu wskazanym przez pacjenta.
j. Gabinet neurochirurgiczny i neurochirurgii dziecięcej
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z neurochirurgiem oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
k. Gabinet neurologiczny
Obejmuje specjalistyczne konsultacje z neurologiem oraz działania właściwe dla specyfiki danego gabinetu.
Regulamin udzielania teleporad
1. Teleporada stanowi pełnowartościową usługę medyczną, i odbywa się w formie rozmowy telefonicznej lub wideorozmowy (forma konsultacji jest sugerowana przez specjalistę, pacjent zostaje o niej poinformowany podczas umawiania terminu wizyty w rejestracji).
2. Konsultacje z zakresu telemedycyny odbywają się zarówno dla pacjentów pierwszorazowych, jak i kolejnych. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia telekonsulatcji dla pacjenta pierwszorazowego jest wcześniejsze wypełnienie wszystkich prawnie wymaganych zgód pacjenta w rejestracji centrum medycznego podczas stacjonarnego umawiania terminu telekonsultacji. oraz uiszczenia opłaty – stacjonarnie lub przelewem.
3. Opłata za telekonsultację jest zgodna z aktualnym cennikiem usług Centrum Medycznego Vitall Clinic i powinna być uiszczona przed udzieleniem świadczenia.
4. W terminie ustalonej telekonsultacji terapeuta kontaktuje się z pacjentem w formie rozmowy telefonicznej lub wideorozmowy z wykorzystaniem wybranego komunikatora.
5. Podczas teleporady terapeuta dokonuje oceny stanu zdrowia pacjenta, ustala czy będą potrzebne inne świadczenia medyczne. W ramach teleporady, jeśli przemawiają za tym względy medyczne, możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów tj. recepty, skierowania, zwolnienia lekarskiego.
6. Z przebiegu teleporady jest prowadzona pełna dokumentacja medyczna, przechowywana zgodnie z obowiązującym prawem.
Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej
w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów
i ciągłości postępowania.
Podmiot leczniczy, w tym lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni i pozostały personel podmiotu leczniczego, współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, a także z placówkami edukacyjnymi, placówkami opieki społecznej, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami, w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności poprzez kierowanie do innych placówek w celu konsultacji specjalistycznych, zlecanie badań laboratoryjnych niewykonywanych w zakładzie leczniczym Podmiotu leczniczego, kierowanie na zabiegi specjalistyczne, o ile nie ma możliwości ich wykonania w zakładzie leczniczym Podmiotu Leczniczego. Szczegółowe zasady współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą określają przepisy prawa oraz postanowienia umów zawartych pomiędzy tymi podmiotami a Podmiotem Leczniczym.
Podmiot leczniczy realizuje świadczenia lecznicze i diagnostyczne we własnym zakresie oraz korzysta z usług oferowanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą na podstawie zawartych umów.
Wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej:
* do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych, albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
*przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
*przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
*za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
*na informatycznym nośniku danych.
*Zdjęcia rentgenowskie wykonane na kliszy, przechowywane przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych, są udostępniane za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu.
*Dokumentacja medyczna prowadzona w postaci papierowej może być udostępniona przez sporządzenie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) i przekazanie w sposób określony w regulaminie na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej nie pobiera się w przypadku udostępnienia jej:
* pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w niniejszym regulaminie organizacyjnym
* w związku z postępowaniem o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, prowadzonym przez Rzecznika Praw Pacjenta;
* w związku z postępowaniem, o badaniach klinicznych produktów leczniczych stosowanych u ludzi
* w związku z postępowaniem w sprawie świadczenia kompensacyjnego, o którym mowa
* w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji oraz Agencji Badań Medycznych.
* Wysokość opłaty, o której mowa w regulaminie uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.
Sposób kierowania komórkami organizacyjnymi
Vitall Clinic Clinic Centrum Medyczne kieruje Kierownik i reprezentuje go na zewnątrz.
Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące organizacji pracy, zaopatrzenia w materiały i sprzęt medyczny, i ponosi za nie odpowiedzialność. Kierownik zleca poszczególne zadania pracownikom i współpracownikom. Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
Do obowiązków i uprawnień Kierownika należy między innymi:
Prawa i obowiązki pacjenta
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Vitall Clinic Centrum Medyczne pacjent ma prawo m. in. do:
2. Do obowiązków pacjenta należy:
przestrzeganie regulaminu
Istnieje możliwość zgłoszenia naruszenia przez wpis do Księgi Skarg i Wniosków, udostępnionej dla Pacjentów w Rejestracji Podmiotu Leczniczego.
Monitoring wizyjny
Obszar Podmiotu leczniczego jest monitorowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Przypisy końcowe.
Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 01.02.2023.
miejscowość Bielsko-Biała